Jak wzmocnić odporność w okresie jesienno-zimowym

Okres jesienno-zimowy to nie lada wyzwanie dla organizmu. Zmieniająca się pogoda często sprzyja przeziębieniu czy grypie. Z uwagi na ponurą pogodę maleje nasza aktywnoćć fizyczna, a co za tym idzie zmniejsza się również tempo przemiany materii, które może skutkować dodatkowymi kilogramami. Jak zatem powinno wyglądać nasze jesienne odżywianie?

Odpowiednia dieta ma istotny wpływ na układ odpornościowy. By był on w dobrej kondycji należy zadbać o niego już na początku jesieni. W ochronie organizmu przed chorobami i infekcjami biorą udział witaminy z grupy B, które znajdziemy w dużych ilościach w pełnoziarnistych produktach zbożowych i kaszach.

Również warzywa i owoce wspierają nasz organizm ze względu na zawarte w nich witaminy C, K, E, Beta-Karoten oraz antyoksydanty, które obficie występują w papryce, pomidorach, marchewce, dyni, brokułach, natce pietruszki, cytrusach, truskawkach i owocach leśnych. Zatem starajmy się, by było ich jak najwięcej w naszej jesienno-zimowej diecie.

Właściwościami antyoksydacyjnymi charakteryzują się również niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 i 6. Ich dobrym źródłem są oleje roślinne oraz tłuste ryby morskie.

W diecie poprawiającej odporność nie powinno również zabraknąć produktów probiotycznych, które pomagają zwalczyć mikroorganizmy chorobotwórcze. Do tej grupy należą fermentowane produkty mleczne z probiotykami, kiszona kapusta i kiszone ogórki.

Należy pamiętać by produkty, po które sięgamy na co dzień były jak najbardziej różnorodne, wtedy mamy pewność, że naszemu organizmowi niczego nie zabraknie.

Dietetyk Karolina Kapłon

Copyright © 2018 - 2020 Centrum Opieki Salus sp. z o.o. Made by Hostgrafia.pl Script logo Design by W3Layouts