Cudowna moc awokado

W przeciwieństwie do większości znanych owoców bogatych w cukry proste, awokado zawiera zdrowe tłuszcze, które nie dość, że pomagają spalać tkankę tłuszczową, to jeszcze wykazują wiele właściwości zdrowotnych. Obniżają poziom cholesterolu, regulują ciśnienie krwi oraz sprzyjają zachowaniu szczupłej sylwetki. To jednak nie jedyne zalety awokado.

Ten owoc w kształcie gruszki posiada zieloną, chropowatą skórkę i mimo, iż wyróżnia się sporą liczbą kalorii, są to kalorie pełne wartości odżywczych.  Awokado w swoim składzie zawiera 20-30% tłuszczów, dlatego też, często nazywany jest owocem maślanym. Na 100 g tego owocu przypada 221 kcal, porównując, banan, który jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców ma jedynie 95 kcal/100g. Oprócz tłuszczów awokado jest bogatym źródłem witaminy E (witamina młodości). Znajdziemy w nim także witaminę A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy oraz kwas foliowy. Z substancji mineralnych zawiera wapń, potas i fosfor. Jest również dobrym źródłem błonnika (6,3 g na 100 g owocu). Osoby będące na dietach odchudzających, wystrzegają się pożywienia bogatego w tłuszcz. I słusznie. Jednak awokado ma zbawienne działanie na nasz organizm, zawierające głównie nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6), niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wyniki najnowszych badań naukowych jednoznacznie wskazują na odchudzające właściwości awokado. Wskaźnik masy ciała (BMI) osób, które dziennie spożywały przynajmniej pół awokado, był niższy, niż u osób, które go unikały. Badani, którzy włączyli ten zdrowy owoc do swojej diety, ważyli prawie cztery kilogramy mniej i mieli mniejszy obwód pasa. Jak widać, mimo dużej ilości tłuszczów, awokado na stałe powinno zagościć w jadłospisie osób pragnących zrzucić nadmiar kilogramów. Tłuszcze zawarte w awokado w połączeniu z potasem skutecznie pomagają obniżyć ciśnienie krwi. Co ciekawe beta-sitosterol zawarty w jednonienasyconych tłuszczach, obniża poziom cholesterolu LDL i triglicerydów, jednocześnie powodując wzrost poziomu „dobrego cholesterolu” HDL we krwi. Awokado polecane jest dla osób zmagających się z miażdżycą. Zalecany kobietom w ciąży kwas foliowy w profilaktyce wad cewy nerwowej u rozwijającego się płodu, najlepiej spożywać w formie naturalnej. Zatem awokado również znajduje tu zastosowanie. Zawartość błonnika zapobiega skokom poziomu cukru we krwi, co można wykorzystać w diecie osób zmagających się z cukrzycą typu II. Witaminy E, A i C to cenne przeciwutleniacze, które pomagają w walce ze starzeniem organizmu. Istnieją badania wskazujące na przeciwnowotworowe działanie przeciwutleniaczy. Jednym z nielicznych naturalnych źródeł glutationu jest awokado. Ten cenny antyoksydant wspiera pracę wątroby, a także funkcjonowanie systemu nerwowego. Usprawnia nasz system immunologiczny. Poprawiając zdolność wchłaniania substancji odżywczych, dzięki zawartym enzymom, awokado polecane jest osobom cierpiącym na stany zapalne żołądka i jelit.

Samemu w domu można z tego owocu przyrządzić masło lub pastę, ucierając lub miksując z dodatkiem ulubionych ziół i przypraw. Awokado równie świetnie nadaje się do sałatek, kurczaka, a także w postaci plasterków na kanapkach. Awokado, oprócz zastosowania w kuchni, idealnie nadaje się, jako komponent maseczek do twarzy czy włosów, dzięki swojemu regenerującemu i wygładzającemu skórę działaniu.

Jak przyspieszyć dojrzewanie awokado?

Najbardziej sprawdzoną metodą dojrzewania awokado jest włożenie go do papierowej torby w sąsiedztwie z jabłkiem. Owoce jabłoni wydzielają etylen, który powoduje przyspieszenie dojrzałości. Podobne działanie wykazuje skórka z banana. Po 12 h wspólnego przechowywania zarówno resztek z banana, jak i dojrzałego jabłka możemy zauważyć znaczną poprawę w kolorze oraz miękkości awokado. Awokado to istna „bomba” dla naszego zdrowia, o której warto się przekonać na własnej skórze. Tym bardziej, że to naturalny składnik pełen korzyści dla naszego organizmu. fcv

Copyright © 2018 - 2020 Centrum Opieki Salus sp. z o.o. Made by Hostgrafia.pl Script logo Design by W3Layouts